Meer dan 10 miljoen voor merkenbeleid DMK Group

DMK ijsjesDMK Group investeert miljoenen in merken. Met investeringen van meer dan tien miljoen euro gaat Duitslands grootste zuivelcoöperatie DMK Group zijn merkactiviteiten bij zuivelproducten fors opvoeren. En DOC dan?

Milram en Osterland

Daarbij richt de focus zich op de voor Duitsland bestemde merken Milram en Osterland en op het exportmerk Oldenburger. Met een merkbekendheid van 94 procent behoort Milram tot de sterke Duitse merken. In het kwarksegment heeft het een marktaandeel van meer dan 30 procent. De omzet steeg hier vorig jaar 5,3 procent. Bij harde kaas en snijkaas steeg het merk Milram in 2014 zelfs 20 procent in de zelfbediening. Daarnaast is Milram marktleider in het grootverbruikerskanaal.

Oldenburger

Om het potentieel van het merk Milram nog beter te benutten verschijnt sinds begin dit jaar ook het regionaal bekende merk Ravensberger onder het algemene merk Milram. “De assortimenten van Milram en Ravensberger vullen elkaar uitstekend aan. Daarom werken we met een dubbel logo”, aldus Michael Feller, directeur DMK Consumer. Daarnaast zet DMK Group in op de merken Osterland en Oldenburger. “Als bekend regionaal merk is Osterland vooral in de oostelijke deelstaten van Duitsland zeer geliefd. Met het exportmerk Oldenburger bedienen we bovendien de stijgende vraag naar melkproducten in opkomende derde landen, zoals China”, voegt hij eraan toe.

En DOC dan?

Om de positie van de diverse merken verder uit te bouwen investeert de onderneming op een breed terrein. Hiertoe behoren naast positionering van de merken en doelgroepencommunicatie vooral ook uitbreiding van het assortiment, attractieve producten, trendy smaakrichtingen en nieuwe verpakkingsoplossingen. Feller: “Een succes is onze nieuwe portieverpakking voor Milram-koffiemelk in de vorm van een druppel. Een ander voorbeeld: we passen ons aan de omstandigheden op de diverse exportmarkten aan. In China zijn de consumenten bij voorbeeld zeer intensief online op internet. Daarom verkopen we daar onze Oldenburger-producten via online-shopping-platforms.”

Met dank aan DMK Group.